Schedule

Exemplar Global and Korea Institute of Ocean Science and Technology
It is guaranteed international Insulation certification (IIC), Various levels of certification.

[KO/EN] 사회적 거리두기 가이드 (Social Distance Guideline)

1. 개요

  COVID19로 인하여 국제적인 펜데믹 상황에서 KRISO에서 시행하는 국제보온기술교육을 시행하기 위하여 사회적 거리두기 

가이드라인을 배포하여 교육생들이 안전하게 교육과정을 이수하기 위하여 본 가이드를 배포합니다.

사회적 거리두기 단계는 대한민국 정부에서 지정하는 단계를 기준으로 하며, 상황에 따른 기준은 가장 보수적인 규정을 따라야 합니다.

 

2. 모임 행사의 사회적 거리두기 단계 (한국규정)

  2.1. 1단계: 생활방역 단계 

      -. 500명 이상 집합금지

      -. 실외 마스크 사용 의무화.

  2.2.   1.5단계, 2단계: 지역적 유행 단계

      -. 100명 이상 집합금지

      -. 실외 마스크 사용 의무화  

  2.3.   2.5단계: 전국적 유행 단계

      -. 50명 이상 집합금지

      -. 실내/실외 마스크 사용 의무화

  2.4.   3단계: 전국적 유행 단계

     -. 10명 이상 집합금지

     -. 실내/실외 마스크 사용 의무화

 

3. KRISO교육생에 대한 거리두기 기준

  3.1. 일반기준

      -. 매일 입소 시 발열체크 의무화. (1단계 이상)

      -. 매일 입소 시 날짜, 시간, 이름, 연락처, 체온, 지역 기록 의무화 (1단계 이상)

      -. 교육생 5인 이상 집합하여 대화 금지 (2단계 이상)

      -. 휴게실 이용 시 5인 미만으로 구분되어 이용합니다.

      -. 흡연구역은 3인 미만으로 구분되어 이용합니다.

 

  3.2. 이론 교육에 대한 기준

      -. 교육강사도 마스크를 착용하여야 합니다. (2.5단계 이상)

      -. 모든 교육생은 교육시간 중 마스크를 착용합니다. (2단계 이상)

      -. 자리배치 (1.5단계 이상)

        가로 줄은 한자리씩 띄워 않아야 하며, 세로 중은 한 줄씩 띄워 않아야 합니다.

      

 

  3.3. 쉬는 시간에 대한 기준

       -. 5인이상 집합하여 대화를 금지합니다. (2단계 이상)

       -. 1회용 컵을 사용하고, 개별 포장된 다과를 제공합니다. (2단계 이상)

       -. 개인 물병을 제공합니다. (2.5단계 이상)

 

  3.4. 현장 투어 교육에 대한 기준

       -. 모든 인원이 마스크를 착용하여 이동합니다. (1단계 이상)

       -. 10인 미만의 팀을 묶어 현장 투어 교육을 합니다. (1.5단계 이상)

       -. 5인 미만의 팀을 묶어 현장 투어 교육을 합니다. (2.5단계 이상)

       -. 현장 투어 교육이 영상으로 대체됩니다. (3단계 이상)

 

  3.5. 전시장 및 전시품 관람에 대한 기준

       -. 10인 미만으로 모여 전시품을 관람합니다. (1.5단계 이상)

       -. 5인 미만으로 모여 전시품을 관람합니다. (2.5단계 이상)

       -. 전시장 제품 설명을 영상으로 대체하고, 개인별로 관람합니다. (3단계 이상)

 

  3.6. 식당이용 및 점심시간에 대한 기준

       -. 식당 테이블은 4인 테이블을 기준으로 합니다. (1단계 이상)

       -. 각각의 테이블은 개인별 파티션으로 구분되어 집니다. (2단계 이상)

       -. 식사를 할 때만 마스크를 벗을 수 있으며, 배식 등의 모든 활동 시 마스크를

          착용하여야 합니다. (2단계 이상)

       -. 배식이 없이 개인별 식사를 따로 제공하거나 도시락이 제공되고, 모든 대화가

         금지됩니다. (3단계 이상)

 

  3.7. 실기 교육에 대한 기준.

    -. 5인 미만으로 팀을 구성하여 이론 교육을 시행합니다.

    -. Vertical Vessel, Horizontal Vessel, Pipe, HVAC JIG별로 나누어 교육을 시행합니다.

 

----------------------------ENGLISH------------------------------------

 

1. Overview

  Due to COVID19, we must implement social distance guidelines and continue to follow KRISO’s regulations and 

  education during this ongoing international pandemic. 

  The social distance ruling is based on the steps specified by the Government of the Republic of Korea, and the 

  criteria for this situation must follow the strictest of regulations.

 

2. Social distance rules of meeting events (Korea Regulations)

  2.1.  Level1: Life-defense 

      -. No gatherings of more than 500 people

      -. The use of outdoor masks is mandatory.

 

  2.2.  Level 1.5: Regional Rules in place

      -. No gatherings of more than 100 people

      -. Mandatory use of outdoor masks

 

  2.3.  Level 2.5: National rules in place

     -. No gatherings of more than 50 people.

     -. Mandatory use of indoor/outdoor masks

 

  2.4.  Step 3: National rules in place

     -. No gatherings of more than 10 people.

     -. Mandatory use of indoor/outdoor masks

 

3. Distance criteria for KRISO students

  3.1. General Standards

      -. Body temperature check is mandatory when entering the building every time. 

      -. Mandatory logbook containing date, time, name, contact information, body    temperature, and local address to be completed when entering the building each day.

      -. Refrain from group gatherings of more than 5 students (level 2 or higher)

      -. When using the common room, it is divided into no more than 5 people.

      -. The smoking area is divided into no more than 3 people.

 

  3.2. Rules for Theoretical Education

      -. Educational lectures must also always wear a mask. 

      -. All students must wear masks during training hours. 

        Students should enter and exit the training room in single file leaving 2-meter    space between the person in front and behind.

        Example of seating arrangements

 

  3.3. Rules in place for recess

      -. Refrain from group gatherings of more than 5 students (level 2 or higher) 

      -. Use a one-time cups, which are provided and individually wrapped(Step 2 or more)

      -. We offer personal water bottles. (Step 2.5 or above)

 

  3.4. Rules in place for on-site tour training

      -. All personnel will wear face masks (Level 1 or more)

      -. Teams of less than 10 are trained on-site tours. (Level 1.5)

      -. Teams of less than 5 people are trained on-site tours. (Level 2.5)

      -. On-site tour training will be replaced by video. (Level 3)

 

  3.5. Rules in place for viewing exhibition halls.

      -. Gathering of less than 10 people to see the exhibits. (Level 1.5)

      -. Gathering of less than 5 people to see the exhibits. (Level2.5)

      -. Replace the exhibition hall product description with a video and watch it individually. (Level 3 or higher)

 

  3.6. Rules in place for restaurant use and lunch time.

      -. The dining room table is based on a table for 4 people. (Step 1 or more)

      -. Each table is divided into individual partitions. (Step 2 or more)

      -. You can only remove the mask when eating, for all other times it must be worn. 

      -. Meals are provided and will be served separately in the form of packed lunch,

 

  3.7. Standards for practical training.

      -. Teams of less than 5 people to conduct theoretical training.

      -. Training is conducted on Vertical Vessel, Horizontal Vessel, Pipe, and HVAC JIG.

        All persons wear a face mask during training.

 

The above rules and necessary precautions will remain in place until further notice.​ 

 

 

REPLY

NO REPLY

LIST



TOP